Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiana podświetlenia wnętrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmiana podświetlenia wnętrza

    tak jak piramida polecial. bardzo prosto. przy szybkim zakrecie fwd z ciezkim przodem zamiast byc podsterowne sa nadsterowne [ucieka im tyl]. esp robi kontre hamulcem na odpowiednie kolo [zewnetrzne tylne] jesli predkosc jest ok 60 ~80 i jest śnieg to zadziala [ale i tak kontra systemu jest lekko za silna] . jesli jest suchy asfalt i jedziesz 120~140 to kontra esp wbije cie w zewnętrzną barierke.

    przy wolnych ciasnych lukach z kolei auto jest podsterowne i kontra esp potrafi postawic auto w poprzek do wewnątrz. szczególnie jak masz utwardzony zawias i dobrze klejace gumy.

    oba zachowania esp osobiscie testowalem.

    drugie jest bezpieczne do sprawdzenia bo przy ciasnym łuku wystarczy 50 ~60 zeby zrobic podsterownosc..

    pierwszy przypadek czyli uciekanie dupy testowałem na śniegu przy 80 (mozna to zrobic na sucho ale predkosc musi byc grubo ponad 120, a ponieważ nue wierze w idealne działanie esp to wolalem na sniegu). esp na lewym luku odrecil mnieza bardzo w prawo. bylem na to gotowy więc wiedziałem co zrobic.

    oba przypaki sa faktem

    osobiscie uwazam ze esp jest bardzo dobrym systemem jeśli przyczepnosc nie jest najlepsza. .

    na suchym asfalcie z dogrzanymi oponami radze bie testowac dzialania esp

    [ Dodano: Pon 28 Gru, 15 12:16 ]
    jesli uslizg jest stopniowy esp ma czas na stopnoiowe zwiekszanie sily hamowania kola kontrujacego.
    przy suchym asfalcie i dogrzanej oponie zerwanie tylu zazwyczaj jest gwaltowniejsze.
    wtedy system daje od razu dużą siłę hamowania i wywala w przeciwna strone niz byl posliz.
    przy nadsterownym wywala na zewnatrz
    przy podsterownym stawia bokiem, przodem do srodka zakretu.

  • #2
    Zmiana podświetlenia wnętrza

    czesc forumowicze.zmienilem u siebie diody smd na calej desce i nie tylko.oswietlenie jest za mocne nawet przy minimalnym ustawieniu potencjometru.w tym potencjometrze mam dodatkowo regulacje swiatel i jest tam 8 pinow.na ktorym pinie dac rezystor i jak mocny?
    podpis

    Komentarz


    • #3
      swiro222, nic tam nie dajesz. Oświetlenie regulowane jest poprzez Bordnetza, na podstawie pozycji potencjometru o ktorym piszesz.

      Kazdy z elementow, w ktorym wymieniales diody musisz przerobic ponownie, sprawdzajac doswiadczalnie gdzie jakie rezystory maja siedziec (dodatkowo wypadaloby zweryfikowac, czy jasnosc poszczególnych elementów będzie porównywalna).

      Jest to jedyny powód, dla którego ja jeszcze nie ruszyłem z tym projektem u siebie
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz


      • #4
        tak mozna dac oporniki smd przy diodach ale juz za pozno.kilku elektronikow twierdzi ze rezystor przy potencjometrze zrobi swoje.nie chce jechac placic w warsztacie wiec nadal czekam sprawdzona odpowiedz
        podpis

        Komentarz


        • #5
          swiro222, można też dobrać diody o odpowiednim swieceniu. W fabii jak zmieniałem trafiłem idealne nie za mocne.
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
          przedstawiam smerfetke

          Komentarz


          • #6
            wszystko mozna
            podpis

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez swiro222
              ...kilku elektronikow twierdzi ze rezystor przy potencjometrze zrobi swoje...
              Nie zrobi. Poziom podświetlenia zmienia się od 100% ( pełna jasność ) do 20% ( minimalna jasność ) a ten minimalny poziom jest ustalony wewnętrznie przez moduł Centralnej Elektryki. Można by próbować ominąć to napięcie odniesienia z CE i podać niższe, ale wtedy:

              - CE pomimo niższego, niż napięcie odniesienia, napięcia sterującego może nie chcieć zejść poniżej tych 20%
              - Prawdopodobnie CE będzie zgłaszać błąd regulatora ( zwarcie do masy ),
              - Prawdopodobnie urządzenia, które przyjmują info o podświetleniu po CAN-ie będą "głupieć" ( mogą się nie podświetlać, lub będą się podświetlać z pełną jasnością ).
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                zdejmij licznik i zrób tak jak kolega lilo tzn. przyciemnij je dokładając miedzy diodami ,a tarczą zegarów wycięte kartki z bloku 2 może trzy warstwy na pewno pomoże ,resztę diód możesz pomalować czarnym pisakiem (nie mam pewności czy pomoże)
                Sebastian
                Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                Wczasy nad morzem - klik

                Komentarz


                • #9
                  sebastian7905, koledze chodzi o to, ze WSZYSTKIE elementy w kabinie swieca mu za jasno. Tlumienie i rozpraszanie białym papierem podświetlenia wszystkich elementów jest równie proste, co wymiana rezystorów

                  kowal 2002, jak Ty to ładnie napisałeś :-)

                  zastanawiam sie, czy jasnosc podświetlenia tych elementow nie jest regulowana metoda PWM i nic tu nie dadza zabawy inne niz porawka kalibracji opornikow zabezpieczajacych diody elektroluminescencyjne.
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz


                  • #10
                    jezeli jest to nie mozliwe napewno napisze
                    podpis

                    Komentarz


                    • #11
                      robreg, licznik papierem ,a resztę napisałem aby przemalować mazakiem
                      Sebastian
                      Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                      Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                      Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                      Wczasy nad morzem - klik

                      Komentarz


                      • #12
                        robreg, to oczywiście jest PWM. I teoretycznie gdyby zejść poniżej 20% to było by ciemniej. Ale tak jak napisałem może nie dać się tego fizycznie robić, bo soft CE na to nie pozwoli.

                        Zostają tylko rezystory w każdym urządzeniu oddzielnie.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X